A nyugodalmas otthon és az ismeretterjesztés

Azt gondolom, hogy abszolút igaz a mondás, rend a lelke mindennek, azonban emellett fontos egy nyugodt környezet, ami ideális esetben az otthonunk. Szerintem az otthonnak egy olyan környezetet kell biztosítani számunkra, ahova szívesen elvonulunk a világ zaja elől, ahol nyugodtan megpihenhetünk, és ahol nyugodtan szentelhetünk azoknak a dolgoknak időt, amikre máshol nem jut, vagy nincs hozzá megfelelő környezet.

Nem olyan régen említett egy barátnőm egy szolgáltatást, konkrétan a székhelyszolgáltatást. Ő, mint vállalkozó vette ezt igénybe, és annyira dicsérte, hogy arra gondoltam, utánaolvasok majd, miről is van szó pontosan: szekhelypartner.hu. Egy fárasztó nap után, hazatérve az én kis otthonomba, leültem a laptop elé, egy forró, finom tea kíséretében, és a székhelyszolgáltatás feltételei volt, amit beírtam a keresőbe, így meg is találtam a releváns weboldalt. Ami rögtön megragadta a szememet az az, hogy Újlengyelben 0% az iparűzési adó, de itt a székhelyszolgáltatás feltételei közé tartozik, hogy adott vállalkozásnak ne legyen más településen fióktelepe. Ha ennek a feltételnek megfelel egy vállalkozás, akkor Újlengyelben már egyáltalán nem kell iparűzési adót fizetni, ami azért előnyös, mert megtakarítás egyéb esetben csak minimálisan érhető el.

A székhelyszolgáltatásra a szerződés megkötését követően kerülhet sor, és ehhez a következő adatokra van szükség: cégnév, cég székhelye, az eljáró cégképviselő neve és adatai, kapcsolattartási telefonszám, kapcsolattartási és szkennelési email cím, valamint postázási cím. A szerződéssel kapcsolatban pár kérdésre választ találunk a weboldalon található ,,székhelyszolgáltatás kisokos” résznél is.

A székhelyszolgáltatás feltételei közül az egyik legjelentősebb, hogy a szolgáltatónak a székhelyként szolgáló ingatlannal, mint megbízottnak kell rendelkeznie valamilyen jogcím alapján. A székhelyszolgáltatónak a székhelyként funkcionáló ingatlannál hozzájáruló nyilatkozatra van szüksége, biztosítani kell a székhelycímet. A szolgáltató cégnek úgy kell kialakítania az épületet, hogy az alkalmas legyen az iratok őrzésére, hivatalos személyek és ügyfelek fogadására.

Egy induló vállalkozásnál hatalmas segítséget tud jelenteni – mint ahogyan arról az én barátnőm is nyilatkozik – egy ilyen szolgáltatással foglalkozó cég bevonása, viszont kellemetlen helyzeteket generálhat, ha olyan szolgáltatót veszünk igénybe, aki nem felel meg a szükséges feltételeknek. Átböngészve a linkelt weboldalt, a szekhelypartner.hu-t és annak függvényében, hogy mennyi jót hallottam már róluk a barátnőmtől, szívesen ajánlanám ezt a céget, mint szolgáltatót, másoknak is, vagy akár venném igénybe én is, ha egyszer vállalkozni szeretnék. Egyébként a szolgáltatással foglalkozó céget telefonon keresztül el lehet érni, bármi kérdés is merülne fel a feltételekkel kapcsolatban is akár – ezt onnan tudom, hogy a barátnőm is így járt el -. Ha nem vennék fel a telefonhívást, akkor visszahívják az érdeklődőt. Fel van tüntetve a honlapon az ügyfélszolgálati idejük, hétfőtől-csütörtökig 8.00-16.00, pénteken pedig 8.00-15.00. A másik lehetőség, hogy lehet nekik az oldalon keresztül üzenetet küldeni, ez a módszer is egyszerű, könnyen kezelhető.

És lám, mire nem jó a szeretett otthon, ahol össze tudjuk kötni a kellemeset a hasznossal, ez esetben az olvasást az ismeretterjesztéssel.